Tur i oturen

Totalt lyckade jag skrapa ihop 3 h osammanhängande sömn förra natten. Niila var lite orolig under natten, hon hade nog lite ont i magen vilket va förståeligt. Men inte mycket mer än så, hon drack vatten emellanåt och flåsade lite men ingen större fara, en jävla lättnad ska ni veta! Är otroligt glad över att hon ändå är såpass stor, 14kg, och att det var kexchoklad hon käkade och inte marabo eller mörkchoklad då hade det kunnat gå värre. Så vi hade lite tur i oturen kan man säga 😊 Från och med nu blir det att ha stenkoll på vart man har chokladen egentligen, vill inye va med om det här igen. Men nu ska jag slänga mig i sängen och ta igen förlorad sömn från förra natten, Niila ligger redan som en utslagen hjälte på golvet å snarkar hon 😂

Matvraket Niila

Inatt blir det ännu en sömlös natt för mig iaf. Matvraket Niila har varit i farten igen och tyckt i sig Nisses kexchoklad. Hoppas för guds skull att hon inte tillhör de som är sådär superkänsliga för teobromin, bara vänta och se hur det utvecklar sig inatt. Håller tummar och tår på att det inte går käpprätt åt helvete det här nu 😁😁

Mitt under morgon teet så dök det upp en Eevee i mitt sovrum och den lilla rackaren har jag försökt fånga i flera veckor. Inte så lätt det här med Pokémon i Kangos 😅

Update 2

Har också hunnit med lite andra saker den senaste tiden.

Vi vandrade tex upp till Trollsjön en dag, var faktiskt jobbigare än jag trott och mitt knä höll på att ge med sig men det gick bra tillslut. Den som också kämpade på var lillebror Ville 4 år som också tog sig både upp och ner, lite stolt över honom är man ändå 💪🏼

Sedan har det blivit några grillkvällst vid älven 🔥🎣

Tur ut på sjön med båten 🚣🏽 var fint tills de började regnà och jag och Alma fick paddla som några Duracell kaniner mot land, vi satsar mot OS i Tokyo år 2020 💪🏼

Blev också några promenader i skogen med hundarna 🐶

Sen lite annat smått och gott också ☺️

Den gången Alma tog sönder Wilmas favorit paraply ☝🏼️😂🌂 men hon fixade den sen

Nöjd kOlle som fick äran att köra moffas räcer traktor, inye alla som får göra det ska ni veta 😎

soliga kvällar på gårdeb

Bestämde mig en dag för att piffa upp hundhuset lite, tycker själv det blev rött så bra faktiskt. Än är det inte riktgt klar men det är en början iaf 😊

Niila har vuxit en hel del sen juni, hon väger 13kg just nu och större blir hon man börjar ju undrà hur stor hon ska bli egentligen 🙈🙈

For till Ikea i söndags med morsan Majken ville och Lotta och köpte lite nya saker till mitt sovrum. Blev riktigt mysigt 👌🏼

Sen fyllde jag och Msjken år också på söndag. Hela 21 bast är man nu tiden bara flyger iväg, snart är man ju 30 😂

Update

Blogg.se har den äckligaste appen därav tystnaden. Har försökt hur länge som helst att publicera ett inlägg men icke. Efter senaste uppdateringen är den värdelös.

Men men nog om det :) Tänkte sammanfatta kort hur sommaren varit med lite bilder ådeå

Så det var Pajala marknad även iår, hade med Nilla dit på fredag så att hon fick lite miljö/social Träning och det gick alldeles utmärkt de 👌🏼

Iår gjorde jag inte det misstaget och åkte dit på kvällen å svamlade, dels för att jag var smart ☝🏼 men också för att jag jobbade på ett bröllop 😊 Riktitt roligt var det, speciellw tillfällen och middagar stora som små är alltid de roligaste jobben ☺️

Sen var vi också på en liten minisemester till Piteå och tältade. Kunde redan då konstatera att jag och campinglivet inte går hand i hand så att säga och ändå åkte jag ner till Malung och tältade, bermättar mer om det sen. Piteå iallafall var trevligt, vi var på stranden en dag, shoppade en dag och en dag spenderade på arons badet, men in dit kom inte jag och Nilla så vi fick snällt sitta utanför och vänta på de andra. Men inget oss emot det var betydligt lugnare hos oss 😊

Sen var det laxfestivalen också och det var ju som vanligt skoj 💃🏼

Sen hade vi ju den där Malungs resan. Jag Kajsa Moa och Jonas drog på dansbandsveckan i Malung då. Kajsa och Jonas åkte några dagar i förväg och hade lite semester ådeå och jag och Moa tog tåget ner till Söderhamn på tisdag kväll från Gällivare. Från Söderhamn tog vi buss till Bollnäs vart vi mötte upp Kajsa och Jonas och så fprydare vi alla 4 mes bil mot Malung. Vädret var helt otroligt, det var stek jävla hett. Som Dennis sa har vi kommit till Miami eller Malung? Ja det vöar som nästen ingen skillnad 😂 Malung var otroligt fint, ett mysigt litet ställe. Campingen var fin och fräsch fast då var det ju därför med mig och camping. För det först så vse det stek hett, man kunde inte hitta någon skugga alls, tältet var som en bastu. Vi satt emellanåt i bilen med full ac på fär att det var så olidligt varmt 😂 När man campar har man ingen el alltså ingen kyl eller så att man kan ladda telefonen, så all dryck var pissljmunnen och man hade inget batteri på tefflan. Det gick inte att sminka sig för alltung kladdade, man var konstsnt klibbig pga värmen. Det värst måste nog ha varit att vakna upp bakis på morgonen och svettas som en gris för att solen låg på å det var sauna i tältet och man ville i princip slänga av sig alla kläder å yllesockarba och allt. Och ja man var tvungen att klä på dig på natten för då vart det KALLT! Men förutom allt det där med att campa så var Malung svin roligt, stämningen, folket ja allt và bars så härligt, älskar fan nästan Malung! 😂 Hatar att campa dock. Men Malung var helt klart en av de bättre händelserna den här sommaren

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu