Helvetets veckan är äntligen över!

Hallå igen 👋🏼 efter en intensiv helvetets vecka där jag jobbat 24/7 känns det som,  210% med 44h övertid så är jag äntligen back on track igen, eller något sånär i alla fall. Förkylningen hade inte kunnat komma mer olägligt var ju hemma sjuk tisdag, onsdag och torsdag förra veckan. Resultatet av det va att jag fick jobba häcken av mig heeeela helgen med att förbereda både inför julbordet som var på tisdag den här veckan plus att det var lucia på måndagen. Och med en förkylningen i kroppen som inte riktigt hade släppt så var det verkligen ingen dans på rosor precis. Som pricken över i:et avslutades veckan med att hälsoinspektören kom på besök idag, köket var fan spot less och vi gick igenom besiktningen utan anmärkning. Men nu är jag helt slut som artist. Kan helt ärligt säga att det här har varit den tuffaste och stressigaste veckan på hela året. 

Efter en helg med förberedelse från morgon till sen kväll inför julbord och lucia så hade jag lucia fikat klart på morgonen 


Sedan slängde jag snabbt undan fikat och fram med lucia-lunchen som bestod utav tomtegröt 



Efter liten vila var det bara att ta sig tillbaka till jobbet och göra de sista förberedelserna inför julbordet. Kom hem vid 12 tror jag det var.




Hann inte mer än komma hem och sova i några timmar sen var det upp igen tidigt och kl 06.00 var jag på jobbet igen. Men julbordet fixade jag, tycker själv det blev rätt så bra :) 


Undan plock och disk tog en evighet men som tur va så hade jag hjälp av kusinerna och lillebror. Annars hade jag aldrig hunnit klart i tid för på kvällen bar det iväg på glöggkväll på wärdshuset. 




En trött och sliten Stina skallade kudden 23.00 men ännu var inte helvetes veckan över ska ni veta. 


Onsdagen va en vanlig dag i köket men en ovanlig en hemma. Barnvakt med både hämtning från dagis och middagsfix innan det var dax för den årliga pysselkvällen. Väl där fick jag veta att inspektören skulle komma på torsdag ( alltså idag ) och köket var inte i de bästa skicket som det vanligtvis är pga att vi hade haft julbord och mycket annat just den här veckan. Så efter pysselkvällen var det bara att ta sig till köket och städa, kom hem 00.30....


Och idag var det ju som sagt dagen för inspektion. Sämsta tidpunkten för mig i köket men det gick ju ändå. 

Så nu, efter en 84h arbetsvecka med 44h övertid säger jag godnatt, har en heldel sömn att ta igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu