Julafton

Så var julafton förbi även detta år. Julaftons morgon började hemma hos mamma och dem med julfrulle som jag fixade ihop. Eller morsan hon fixa gröten då men resten stod jag för. 


Efter frukosten var det stallet som väntade med utsläpp, mockning och till sist ridning. Hon är en liten envis dam våran Chantisse så att rida henne är verkligen inte som det var att rida Havar, hon sätter en på prov och fokuset måste ligga på henne annars gör hon som hon vill. Pigg och framåt häst som vill rida långt men hon vill ha med sig prim och stackars prim får kämpa för att hänga med så därför har det bara blivit kortare turer ut efter vägen än så länge. 


Efter stallet var det bara att åka hem duscha fixa sig och så for vi iväg till Parka för att säga God Jul och kolla Kalle.  



Sedan hem igen och äta julmiddag hos moffa dit även tomten hittade och vi öppnade alla våra paket. 




I år gick jag och Kajsa verkligen all in med julklapparna till familjen. Mamma och pappa fick en kontinental säng, Maja fick konsertbiljett till James Bay, Nisse fick presentkort på ridestore, till Kajsa köpte jag kerastase schampoo och balsam och resterande fick kläder. 

Och vad fick jag då? Jo jag fick världens snyggastes ring av mamma och pappa. 


Sedan fick jag en svin snygg tavla, den också från mamsen och pappa


Av Kajsa och Jonas fick jag tyvärr ingen bil iår men de gav mig kerastase schampoo , hårspray och volym pulver, mascaran va från mamma. 


Från moster lina fick jag ett presentkort svin bra och av moffa fick jag ett medlemskort för år 2016 så det var ju perfekt 


Resten av det jag fick ser ni på bilden här nedanför 


Två andra fina klappar som jag köpt till mig själv, ja jag brukar köpa julklappar till mig själv perfekt tillfälle att köpa något man velat ha länge men som man tyckt varit för dyrt att köpa bra sådär, är en haglöfs ryggsäck. Min svarta som jag köpte i London är inte den ultimata ryggsäcken för den som bär med sig jobb och träningen fram och tilllbaka så en haglöfs blev en bra investering. 


Den andra fina klappen va ett armband å jag tycker att den är så fin ❤️ ska göra en likadan med Mommo


Öppnade även ett paket från förra julen som stått och väntat, då kändes det inte "rätt" eller hur jag nu ska uttrycka mig att öppna det så den följde med hem oöppnad och sedan dess har den legat i min byrålåda i hallen. Det var min julklapp från mommo och moffa, i år så öppnade jag den och i det låg de 6 st jättesmå fina söta en portions grytor. Det var min sista julklapp från mommo. Men fina var de ☺️ 



Summering, en super mysig jul med familjen och kusiner, mycket julklappar och god mat. Vad mer kan man begära ☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu