Snabba vändningar

Igår under julmarknaden så hade de ponnyridning uppe på skolan så att barnen fick testa rida. Mitt hästsug som jag egentligen haft till och från sedan i somras satte extra fart igår, ganska så rejält. Så pass mycket att jag gick in på blocket och kikade och hittade en annons om att hyra en häst under jullovet, som gjutet tänkte jag kan inte bli bättre är ju ledig och allt. Har inte haft häst på över fem år så att testa på som första steg kändes rimligt så att man inte tar sig vatten över huvudet. Nåväl ringde på annonsen vart fall och nu så blir det faktiskt så att jag ska hyra häst eller det blir en D-ponny och en liten shettis, kommer bli hur roligt som helst! Har verkligen saknat att rida, bara att slänga upp sig på hästryggen och trask iväg, galoppera och trava som jag saknat det. Bara att stå och mocka eller bara borta och pyssla med hästen är som riktig terapi, man hinner tänka så mycket. Så inte nästa helg men helgen efter det hämtar vi dem. Vi får se hur de här slutar efter hyresperioden om jag tar nästa steg som fodervärd eller om hästintresset svalnar, only time Will tell :) 

Idag så städa vi ut stallet iaf, var hur jäkla mycket saker och skrot som helst! Moffa har samlat på sig en del genom åren... Men nu börjar stallet likna ett stall åtminstone några saker kvar att flytta men grovgörat är klart. Återstår att fixa en hage som jag kanske fixar imorgon om jag hinner eller så får det bli till nästa helg. 

Före 



Efter 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu