Lördag fast ändå som söndag

Lördag med det känns redan som söndag. Skyller de på Kajsa och Jonas som kom till byn redan på torsdag och då kändes det automatiskt som fredag eftersom att de är då de vanligtvis brukar komma. Så idag har det känts som söndag för de åkte till stan redan idag. Typiskt tycker jag för nu måste jag ju ha två dagar söndags ångest... 

Över till dagen. Började med en promenad och fan vad ont jag har i tån igen, halvt handikappad atm. Åkte sedan till affären med mami och handlade. Kollade ner lite snabbt i korgen och såg vilken jäkla skillnad de var på varorna som jag köpte idag och de standard varorna jag köpte för några veckor sedan. Dagens handling bestod mest av kvarg, frukt och grönsaker, för några veckor sedan var det celsius och proteinbars hela korgen full. Som saker och ting förändras nuförtiden.  ☺️ 



Efter lunch drog jag, Kajsa och Jonas till sjön, vi åkte skridskor medans Jonas fixade med elden. Nisse, Moa, Emiloch Kerstin kom också förbi en sväng. Svin länge sedan jag åkte skridskor sist, tror de va när jag gick i skolan här i byn vilket är några år sen. Så det var lite Bambi på hal is i början med det tog sig efter ett tag. 




När jag kom hem igen va jag så jäkla frusen att jag kröp ner i sängen med fleece byxorna, tofflorna och filten på täcket. Va så varmt och skönt att jag somnade en liten stund och konsekvensen av de är att jag inte är ett dugg trött nu. 


Så nu på kvällskvisten så tog jag tag i städningen av mitt rum som inte blev av under veckan då jag städade resten av huset. Passade på att möblera om och slänga in lite julsaker också. Så mysigt med julen och skönt med eget hus så man kan börja julpynt utan att mamma säger att de är för tidigt. De är ju tur att jag och Moa är på samma sida när det gäller julpyntet, idag så la hon upp julgardinerna i köket och pimpade garaget med lite slingor. Inget jag klagar på iaf och mysfaktorn gick upp idag från 9 till 15. 👌🏼




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu