Nyårsafton

Första dagen av 2016 har spenderats i sängen, formen var inte riktigt i lika fint skick som igår om man säger så. Men kul det hade vi! 

Nyårsafton började iaf men en jogging tur till stall nr 1 där jag satte ut 2/4 hästar. Sedan hem käka lite frukost och iväg till mina egna hästar sätta ut dem och fixa mockningen som jag fick göra i mörkret pga strömavbrott. Det va nå nytt men tur att jag hade med mig Alma som hjälpreda hon skötte ljuset med mobilen. 


Sen hade vi lite barnridning på stallplan med Primerose. 


Och efter ridningen fortsatte uppdraget sysselsätta barnen med lek ute i backen och en snögubbe lyckades de få till också. 



Nyårsmiddagen åt vi hos moffa. Det bjöds på trerätters till förrätt var det rensteks snittar och en laxröra, helt on point om du frågar mig 👌🏼 



Varmrätten som jag inte tog någon bild på var smördegsinbakad fläskfilé med klyftpotatis och sås, samma med den svin god. Desserten hade vi 3 olika sorter att välja mellan cheesecake toppad med mörk apelsinchoklad, kladdkaka med grädde eller pannacotta med limemarinerade blåbär. 


Efter en kanon middag så blev det lite sällskapsspel medan vi inväntade det nya året


Tolvslaget, ja då  öppnades skumpan och raketerna smälldes. Efter det var det fest som väntade 


Helt enkelt ett jävligt fint avslut på 2015 som började på värsta sätt. Nu hoppas vi att 2016 blir ett år där vi alla får vara friska och krya, leva livet och bara vara jävligt lyckliga! ☺️ önskar er alla ett gott nytt år 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu