Sport

Egentligen är jag väl inte den som är den extremt sport intresserade typen men när det kommer till längdskidor och handboll så tycker jag det är väldigt kul. Just nu pågår handbolles EM i Polen och har suttit bänkad varje match som Sverige spelat. Tempot gör att man får typ stress problem 😂 speciellt om man ligger under med några bollar osv, jag blir så jäkla engagerad att jag bara sitter och studsar i soffan. Igår spelade de mot Danmark och med 2.5 min kvar låg Sverige under med tre bollar, ni vill inte ens veta hur det lät här hemma när de i slut sekunden fick in den sista bolljävel och det blev oavgjort. Blev lite kär i Zachrisson, som han spelad mot slutet😍 L.Nilsson är ju en stadig crush sen tidigare.  En riktigt nagelbitare, 28-28 blev slutresultatet samma resultat fick de mot Ryssland. Idag vann de över Ungern och de har fortfarande en chans att ta sig till OS i Rio 👌🏼 hoppas verkligen att det går vägen, OS i London vart ju en riktig succé hade suttit fint med en till medalj 😉 men först måste de ju ta sig dit vill säga 

Idag startade också skid SM i Piteå damerna körde 10 kl fristil och den överlägsna vinnaren var så klart Kalla men tvåan var lite av en skräll, Ebba Andersson, som fortfarande är junior(!) imponerande, trean blev Ida. 

Roligt med sport och speciellt de två ovannämnda. Extra roligt är det ju också när det går bra för Sverige ☺️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu